Vraća li se “keš” na velika vrata? Trgovci se žale na kartično plaćanje

Kartično plaćanje

Trenutno je na društvenim mrežama popularan trend “cash stuffing” – određivanje mjesečnih proračuna za određene troškove i stavljanje odgovarajućeg iznosa gotovine u omotnice.

Kartično plaćanje je trenutno omraženo, a gotovina bi ponovno mogla postati popularna. Nakon godina poticanja potpuno digitalnih platnih platformi koje bi u teoriji trebale dovesti do bezgotovinskog gospodarstva u relativno bliskoj budućnosti, sve bi se moglo srušiti nakon niza tehničkih problema koji su doveli do toga da veći trgovci ne mogu obraditi kartična ili beskontaktna plaćanja te ponovno ovise o novčanicama i kovanicama, piše Fintech Times.

Greggs, britanski lanac pekara, postao je posljednja žrtva tehničkih problema kod plaćanja što je rezultiralo zatvorenim poslovnicama diljem zemlje jer ne mogu primati beskontaktna ili kartična plaćanja.

Isto tako, dva svjetski poznata lanca supermarketa, Sainsbury’s i Tesco, također su doživjela slične probleme. Nisu samo plaćanja u trgovini bila pogođena, već je i velika većina online narudžbi prehrambenih proizvoda bila nemoguća za dostavu.

Kartično plaćanje ima prednost

Poticanje digitalnih plaćanja dobro je poznata karakteristika industrija posljednjih nekoliko godina. U doba tehnoloških napredaka i evolucije potrošačkih zahtjeva, bezgotovinska društva su na čelu budućih inovacija.

Praktičnost, sigurnost i prihvaćanje digitalnih metoda plaćanja učinili su kreditne kartice, mobilne aplikacije za plaćanje i internetsko bankarstvo glavnim opcijama za besprijekorne i sigurne transakcije diljem svijeta.

S obzirom na to da tehnologije digitalnih plaćanja nastavljaju napredovati, važnost fizičkog novca se smanjuje, što čini pristup bezgotovinskom načinu plaćanju relevantnim u današnjem digitalno vođenom svijetu.

Bezgotovinsko plaćanje ima svoje prednosti, ali kad kartični sustavi padnu, tvrtke se ne mogu nositi s tim i nemaju adekvatne rezervne postupke za primanje gotovinskih plaćanja. Isto tako, ljudi sve manje nose dovoljno gotovine sa sobom te sve više ostaju na cjedilu i ne mogu platiti svoje proizvode.

Potreba za različitim metodama plaćanja

Nedavni problem nastali u IT industriji koji su utjecali na velike trgovce poput McDonald’sa, Sainsbury’sa, Argosa i Tescoa, rezultirali su poremećajima u beskontaktnim plaćanjima, zabrinjavajući su za industriju plaćanja. Iako su se problem pripisali tehničkim poteškoćama, spekulira se i o potencijalnim kibernetičkim napadima.

To je potaknulo razne teorije zavjere na društvenim mrežama, ističući zabrinutosti zbog rizika povezanih s bezgotovinskim društvom. Prekidi i neuspjesi u plaćanju, čak i u malim količinama, mogu stvoriti ogromne poremećaje za poslovne sposobnosti trgovaca i zadovoljstvo kupaca.

Nastali problemi samo su podsjetnik o važnosti pružanja različitih načina plaćanja kako bi se osigurala kontinuirana generacija prihoda u slučaju kvarova kartičnog sustava ili drugih nepredviđenih okolnosti.

Isto tako, problemi poput ovih ukazuju na važnost izgradnje otpornih i robustnih procesa plaćanja. Mnogi veći trgovci prešli su na korištenje više pružatelja plaćanja kako bi mogli upravljati velikim volumenima transakcija na različitim platformama.

Međutim, ovaj prijelaz može stvoriti zastoje u plaćanjima i njime treba pažljivo upravljati kako bi se smanjili rizici od prekida.

Povratak gotovine

Unatoč obećanjima bezgotovinskog svijeta, još uvijek postoji dosta ljudi koji se oslanjaju na gotovinu u svakodnevnom životu. Upotreba gotovine zapravo raste u mlađoj generaciji.

Trenutno je na društvenim mrežama popularan trend “cash stuffing” – određivanje mjesečnih proračuna za određene troškove i stavljanje odgovarajućih iznosa gotovine u omotnice.

Osim toga, američki BBC je u prošlosti izvijestio da se 10 milijuna ljudi ne bi moglo nositi s bezgotovinskim društvom iako se samo 17 posto plaćanja sada obavlja novčanicama i kovanicama.

Milijuni kupaca i dalje prepoznaju da je gotovina praktičan i siguran način plaćanja i vole to što jednostavno neće nestati čak i ako vam internet signal nestane.

Operativna otpornost je nužnost

Vijesti o tome da su veći trgovci postali žrtve serije IT prekida pravovremeni su podsjetnik da ni velike korporacije nisu imune na IT probleme. Greggs, McDonald’s, Sainsbury’s i Tesco izgubili su milijune funti zbog ovih tehničkih problema, što ukazuje da je digitalna disrupcija glavni rizik za mnoge trgovce. Zbog ovakvih situacija, osiguravanje planova kontinuiteta poslovanja je ključno.

Operativna otpornost je nužna za tvrtke svih veličina. Tvrtke mogu izbjeći da budu sljedeće na ovom rastućem popisu trgovina uvodeći vrlo proaktivne nadzorne i sigurnosne sposobnosti tako da vide što njihovi sustavi rade u stvarnom vremenu.

Pogled u budućnost

Nema pouzdane prognoze o tome kakav će učinak ovi nedavni problemi imati na budućnost industrije, ali za potrošače i poslovne subjekte svakako služi kao podsjetnik da tehnologija nije neosporiva.

Koliko god čudesne bile pogodnosti suvremenog života, sve se može urušiti pod utjecajem nečega tako jednostavnog kao što je neuspjela softverska nadogradnja.