Digitalna transformacija donosi benefit, ali i brojne izazove
Korisnici koji su uvođenje eRačuna napravili na ispravan način i digitalizirali cijeli end-to-end proces, prepoznali su da je digitalna transformacija idealan način da potpuno izbace papir i tako smanje troškove, ubrzaju procese, ali i povećaju otpornost vlastitog sustava na promjene u okolini (fleksibilnost).
Tvrtke koje su otišle korak dalje i, osim digitalnih dokumenata, koriste business intelligence usluge u poslovnim procesima, smanjili su rizik na nepredvidljive promjene u okolini i povećali otpornost vlastitog sustava (adaptibilnost).
Na kraju, korisnici koji su odlučili dinamički upravljati vlastitom likvidnošću mogu proaktivno upravljati vlastitim poslovnim ekosustavom s ciljem maksimizacije efekata vlastitog poslovanja (agilnost).
Digitalna transformacija i izazovi
No, digitalna transformacija nosi i izazove. Digitalno se transformirati nipošto ne znači doslovno preslikati postojeći papirnati proces digitalnim – takav pristup bi bio potpuno pogrešan i umanjio bi ili čak potpuno poništio rezultate same transformacije.
U kontekstu eRačuna to bi značilo primiti elektronički račun, zatim ga isprintati i ovjeravati na papiru kao i do sada, čime bi umjesto ubrzanja i ušteda samo uveli dodatne troškove.
Nadalje, digitalna transformacija povećava ovisnost o cjelokupnom ekosustavu pa je tim važnije izabrati kvalitetne i pouzdane partnere.
Papirnati račun se uvijek može ponovno isprintati i odnijeti ručno, a promjena nepouzdanog ili nekvalitetnog informacijskog posrednika puno je zahtjevniji zadatak.
Dobar informacijski posrednik
Događa se da poslovni subjekti „polakome“ za primamljivo niskim ponudama nekih malih posrednika koji se na taj način žele probiti na tržištu, no onda brzo otkriju kako niska cijena znači i vrlo suženu mogućnost dostave vlastitih računa, što im u konačnici zapravo povećava ukupni trošak poslovanja.