Prvi su uveli eRačun za B2B, zato je A1 Hrvatska predvodnik digitalizacije
Digitalno povezan svijet osnova je održive budućnosti, snažna je poruka A1 Hrvatska koja spaja upotrebu tehnoloških rješenja i obvezu očuvanja okoliša u svrhu brige o zajednici u cjelini.
Ovu je poruku u prvom ovosezonskom podcastu Zeleno poslovanje jasno poslao i Hrvoje Križić, Head of Customer Finance department A1 Hrvatska, kao jednu od temeljnih vizija svoje kompanije.
„Održiva budućnost više je od vizije, ona je ozbiljan projekt na kojem moramo početi raditi već danas. Kao društvo, već duži niz godina se razvijamo u tehnološkom smjeru i prelazimo iz klasičnog društva potrošača, koji ne mare kako nastaju proizvodi koje koristimo, u potrošače novog doba koji promišljaju kako naša djela utječu na okoliš“, uvodno je rekao Križić.
Predvodnik digitalizacije
Podsjetio je na izjavu pape Ivana Pavla II. koji je prije više desetaka godina rekao da je ekološka kriza zapravo kriza morala, stoga je danas još važnije odmaknuti se od stava da je važno samo „proizvoditi i trošiti“, već da moramo učiniti što je u našoj moći kako bismo osigurali čist okoliš za naraštaje koji dolaze.
„Naša kompanija, kao predvodnik u branši i digitalizaciji poslovanja, napravila je iskorak pa smo interno, ali i prema korisnicima uveli različite digitalizirane procese kako bismo se približili ideji digitalne budućnosti“, naglašava Križić.
Ovdje nije samo riječ o primjeni tehnologija, dodao je, nego i mijenjanju svijesti o vlastitom utjecaju na različite društvene aspekte. A1 Hrvatska, ističe Križić, znatno ulaže u razvoj zaposlenika, mijenjanju njihovih navika u smislu društveno-odgovornog poslovanja, ali i na mijenjanje stavova korisnika kako bi shvatili da su i oni važni dionici u brizi o zajednici.
„Prije nekoliko godina smo započeli brojne aktivnosti kojima smo pokazali promjenu smjera prema zelenom i održivom. To su mini solarne elektrane koje stavljamo na naše odašiljače i repetitore, potom suradnja s Gradom Rijekom gdje smo na kante za otpad postavili čipove, odnosno određene senzore koji dojavljuju kada je pojedino mjesto s otpadom napunjeno. Međutim, to je samo dio aktivnosti jer brigu o okolišu pokušavamo prioritetno provoditi i u drugim procesima, između ostalog, koristeći vozila koja uopće ne emitiraju stakleničke plinove“, pojasnio je Križić.
Održivo poslovanje u A1 Hrvatska
Unutar kompanije postavljeni su zeleni otoci čime se zaposlenike potiče da razvrstavaju otpad, ali i da se kreću jer više nemaju kante kraj svakog stola. To su mali koraci koji, kada se zbroje, donose velike, pozitivne promjene.
„Edukacija je važan segment u našoj kompaniji pa zaposlenike, osim na stručne edukacije, redovito upućujemo i na ekološke. Radimo na tome da se maksimalno smanji potrošnja papira u poslovanju, ali i da zaposlenici potiču naše potrošače da nam vraćaju elektronički otpad jer se taj otpad smatra jednim od najvećih zagađivača u prirodi, ako nije zbrinut na ispravan način“, pojasnio je rukovoditelj korisničkih financija u A1 Hrvatska.
Utjecaj kompanije A1 Hrvatska na navike potrošača i njihova važna uloga u zelenoj tranziciji gospodarstva vidljiv je i na primjeru elektroničkih računa.
Brža obrada podataka
Naime, ova je tvrtka među prvima u državi uvela pravi, strukturirani eRačun za svoje poslovne korisnike, što je donijelo brojne prednosti.
Kako je poznato, strukturirani elektronički račun se čita strojno, što primateljima omogućuje automatsko učitavanje podataka s računa pa ne gube vrijeme na prepisivanje informacija kako bi ga knjižili.
Osim toga, eRačun se čuva u digitalnom obliku, što donosi višestruke uštede – od potrošnog materijala kao što su papir, toner i registratori, do troškova za uredski prostor i ljudski rad jer se do eRačuna u elektroničkom arhivu dolazi pomoću tražilice i ključnih riječi, a ne mukotrpnim, višesatnim pretraživanjem prašnjavih registratora.
„Prije sedam ili više godina, kao kompanija u području telco industrije počeli smo se fokusirati na bespapirnu dostavu dokumenata korisnicima, što nije samo stavljanje nekog dokumenta u PDF format, nego primjena prilagođenih formata koji olakšavaju obradu u B2B sektoru. Banke su bile predvodnik u takvom obliku razmjene dokumenata, no različitim načinima smo poticali i ostale da primaju strukturiran eRačun putem servisa mojeRačun i trenutno smo na volumenu od oko 65% naših korisnika koji primaju elektroničke račune“, istaknuo je Križić.
Elektronički račun oslobađa stresa
U ovoj godini brojka će biti i veća, smatra Križić, a krajnji cilj je sto posto B2B korisnika, u čemu A1 Hrvatska očekuje i pomoć regulatora. Ideja je proširiti digitalni format i u B2C sektoru, što je još jedan korak više očuvanju okoliša pa makar i kroz smanjenje upotrebe papira za mjesečne usluge.
„Kroz eRačun se korisnici oslobađaju čekanja pošte i razmišljanja je li im dostavljena ili nije, jesu li račune predali knjigovođi na vrijeme ili je dokument izgubljen. Dostava elektroničkih računa putem sigurnog kanala informacijskog posrednika primatelja oslobađa te vrste stresa, ali i neželjenih troškova koje može prouzročiti izgubljeni račun“, naglašava Križić.
Zaprimanje, obrada i arhiviranje računa su daleko brži kada govorimo o strukturiranom elektroničkom računu, a osim toga, lakše je utvrditi i ako je došlo do neke neusklađenosti u poslovnim knjigama, što također pomaže u ubrzavanju radnih procesa.
O čemu je još bilo govora u prvom ovosezonskom podcastu Zeleno poslovanje, na što je usmjeren projekt #BudućnostNaPrvomMjestu i kako možemo biti #BoljiOnline, pogledajte u novoj epizodi podcasta Zeleno poslovanje.