Umjetna inteligencija mijenja iskustvo traženja posla na LinkedInu

Umjetna inteligencija mijenja iskustvo traženja posla na LinkedInu

LinkedIn uvodi nove značajke za korisnike s premium pretplatom koji traže posao.  Uskoro će im umjetna inteligencija (AI) pružati sažetke i personalizirane savjete o tome o tome kako osoba može iskoristiti sadržaj o poslovima na temelju njihove struke i iskustva.

Sučelje chatbota na LinkedInu pokušava ubrzati traženje posla koristeći umjetnu inteligenciju kako bi savjetovali ljude jesu li dobar izbor za otvorene poslove navedene na platformi i kako bolje prilagoditi svoje profile da bi se istaknuli.

Umjetna inteligencija ubrzava traženje posla

Nove AI značajke pokreće tehnologija tvrtke OpenAI i označene su emojijem u obliku iskrice ispod oglasa za posao na LinkedInu. Klikom na nju otvara se prozor za razgovor gdje osoba može poslati upite o poslu ili odabrati unaprijed napisana pitanja.

Odgovori se pružaju u obliku kratkih točaka izvučenih iz profila tvrtki i drugih informacija na LinkedInu. Automatizirani pomoćnik također može odgovoriti na specifičnije upite o objavi posla, korporativnim pogodnostima ili kulturi i industriji kojoj posao pripada.

Osim toga, LinkedIn nudi iste alate kako bi pomogao korisnicima izvući karijerne savjete iz postova i članaka dijeljenih na feedu platforme.

Novi alat na LinkedInu također može pomoći ubrzati proces razumijevanja dugog, punog žargona oglasa za posao. Prozor za razgovor može navesti prednosti i pogodnosti koje nudi tvrtka, podijeliti opis posla na izazove i prilike, opisati sam proces intervjua i odgovoriti na dodatna pitanja.

Osim toga, može predložiti i LinkedIn profile radnika u izabranoj tvrtki koji su pogodni za detaljniji razgovor o otvorenom radnom mjestu.

Isti alati mogu se koristiti i za razumijevanje opsežnih objava i članaka dijeljenih na LinkedIn naslovnoj stranici.

Prvotno platforma neće ponuditi AI značajku na svakom postu, ali kada to učini, pružit će sažetke i personalizirane savjete o tome kako osoba može iskoristiti sadržaj o poslovima na temelju njihove struke i iskustva.

Neizvjesna godina za tech industriju

LinkedIn je u vlasništvu Microsofta, najvažnijeg sponzora tvrtke OpenAI, koja je lansirala niz AI sustava koji pomažu ljudima da obave poslove koristeći svoje alate za produktivnost. Ova radno usmjerena društvena mreža dodaje ove značajke u beta načinu, rada dok se tehnološka industrija suočava s još jednom neizvjesnom godinom obilježenom sa sve više otkaza.

Prema Layoffs.fyi, web stranici koja prati objave otkaza u tehnološkoj industriji, više od 400.000 ljudi izgubilo je poslove u protekle dvije godine.

Sam LinkedIn je prošle jeseni otpustio više od 600 radnika. Osobe koje traže posao opisale su potragu za poslom kao noćnu moru, provodeći svoje vrijeme od 9 do 5 prijavljujući se na nova radna mjesta.

Trenutačno stanje tehnološke industrije ipak ide na bolje i relativno je pogodno za osobe koje traže posao. Prema izvješću iz siječnja tvrtke CompTIA, neprofitne udruge za IT industriju SAD-a, stopa nezaposlenosti u tehnološkoj industriji trenutno iznosi samo 2,3%.

Iako se situacija mijenja te se broj otkaza smanjuje, stručnjaci ipak upozoravaju kako će naredna godina biti neizvjesna za tehnološku industriju.

Umjetna inteligencija za savladavanje izazova

Traženje posla je teško, a kontinuirana ažuriranja pokušavaju riješiti taj dugogodišnji problem. Rohan Rajiv, direktor upravljanja proizvodima u LinkedInu, uspoređuje proces s penjanjem preko visokog zida.

Osoba koja se prijavljuje na posao je s jedne strane i ne može vidjeti što tvrtka želi od kandidata ili kakve su joj šanse za dobivanje ponude.

Neke osobe koje traže posao već su navikle koristiti AI kao pomoć. Pojava generativne umjetne inteligencije potaknula je i pojavu alata koji automatski prijavljuju na oglas za posao, zapošljavaju kandidate i pišu motivacijska pisma.

Utjecaj AI na budućnost zapošljavanja

Ako je utjecaj dosadašnjih alata za traženje posla i zapošljavanje bilo kakav pokazatelj, nove značajke na LinkedInu mogle bi imati složen utjecaj. Sve što olakšava pronalaženje i prijavljivanje na poslove može potencijalno preplaviti tvrtke s kandidatima.

Već postoje izvješća da je generativna umjetna inteligencija povećala radni teret u tvrtkama- povećavajući pritisak da koriste vlastitu automatizaciju za pregled aplikacija.