Iniciranje plaćanja i dohvat izvoda bili su glavna tema ePoslovnog doručka

Pantheon je jedno od poslovnih rješenja u koje je među prvima u Hrvatskoj implementirana fintech inovacija iniciranje plaćanja i dohvata izvoda iz računovodstvenog programa.

Ključ uspjeha je partner koji će svojim integriranim rješenjima omogućiti  da se fokusirate na vlastito poslovanje. Drago nam je da je naš dugogodišnji partner Datalab prepoznao uslugu ePlati i omogućio korisnicima Pantheona da automatizmom preuzimaju izvode i transakcije u realnom vremenu, kao i da iniciraju plaćanja izravno u ERP sustavu, važna je poruka Domagoja Mihalčića, voditelja projekata tvrtke Elektronički računi s posljednjeg ePoslovnog doručka održanog ovog utorka u dvorani Sky Officea.

Kako je i najavio, najveći privatni informacijski posrednik nastavio je s održavanjem poslovnih doručaka diljem Hrvatske, ovoga puta ponovno u Zagrebu u suradnji s partnerom, tvrtkom Datalab.

U ekskluzivnim prostorima tornjeva okupilo se više desetaka sudionika, većinom knjigovodstvenih servisa i rukovoditelja većih kompanija s ciljem da razmijene iskustva, ali i prikupe nova saznanja o digitalizaciji i primjeni fintech rješenja u poslovanju.

Implementacija usluga

Ispred Datalaba, čiji je poslovno-informacijski sustav Pantheon mnogim tvrtkama prvi izbor za računovodstvene poslove već više od 25 godina, okupljenima se obratio Ante Kuštra, voditelj prodaje.

Kuštra je istaknuo kako je dugogodišnja suradnja tvrtki Elektronički računi Datalab HR rezultirala značajnim pomacima u digitalnoj transformaciji poslovnih subjekata u Hrvatskoj, počevši s uslugom mojeRačunpa do danas kada korisnici mogu obavljati sav platni promet iz svog Pantheona.

Podsjetimo, upravo je Pantheon jedno od poslovnih rješenja u koje je među prvima u Hrvatskoj implementirana fintech inovacija, na tržištu predstavljena pod brendom ePlati, koja obuhvaća platne usluge iniciranja plaćanja (PIS – Payment Initiation Service) i dohvata izvoda, odnosno informiranja o računu (AIS – Account Information Services).

Praćenje stanja na računu

Riječ je o dvije temeljne usluge proizašle iz PSD2 direktive, što znači da se kroz ove usluge, na razini čitave Europske unije, može komunicirati s bankama po istoj standardizaciji i to direktno iz računovodstvenog programa kao što je, primjerice, Pantheon.

„Elektronički računi nisu banka, ali smo kao licencirana institucija za platni promet pod nazorom Hrvatske narodne banke koja upravlja registrom pružatelja platnih usluga iniciranja plaćanja i dohvata izvoda direktno u vaš računovodstveni program. Mi smo poveznica između korisnika Pantheona, ili nekog drugog od pedesetak ERP-ova na tržištu, i njihovih poslovnih računa, tako da se za plaćanja i praćenja uplata više ne trebate ulogiravati u internetska bankarstva, već sva plaćanja i praćenje promjena po računima obavljate iz računovodstvenog programa“, rekao je Domagoj Mihalčić okupljenima na poslovnom doručku.

Iniciranje plaćanja iz ERP-a

Usluga iniciranje plaćanja naloga, pojedinačnih i skupnih, kroz Pantheon je dostupna 24 sata dnevno, sedam dana u tjednu, a ono što je izdvaja od drugih financijskih usluga je jednostavnost korištenja zbog maksimalne automatizacije.

Postupak plaćanja iz računovodstvenog programa skraćuje cijeli proces s dosadašnjih osam koraka na samo dva – iniciraj i autoriziraj plaćanje.

„Ako je knjigovodstvena isprava već evidentirana računovodstvenom programu, nalog za plaćanje se zadaje iz programa i automatski dostavlja za provođenje u banku. Ono što vam preostaje je isključivo autorizacija platnog naloga“, pojasnio je Mihalčić.

U konkretnom slučaju, riječ je o dvofaktorskoj autentifikaciji (2FA), odnosno autorizaciji tokenom, koja se smatra najsigurnijim načinom autentifikacije jer isključivo osoba koja posjeduje token, ili je ovlaštena za njegovo korištenje, može pristupiti stranici i autorizirati nalog.

Poduzetnici ni za usluge dohvat izvoda, odnosno dohvat transakcija ili dohvat balansa računa ne trebaju hvatati u ruku token za internetsko bankarstvo niti moraju integrirati poslovni softver s bankarskim sustavom.

I ova usluga, odnosno više njih povezuje sve poslovne banke klijenta i automatski povlači informacije o prometima po svim poslovnim računima na sučelje njihovog računovodstvenog programa.

Prometi po žiroračunu

Okupljeni na poslovnom doručku mogli su vidjeti kako to funkcionira u praksi unutar ERP rješenja Pantheon; u računovodstvenom programu odmah se vide svi prometi po svim žiroračunima korisnika koji su aktivirali uslugu informiranja o promjenama i stanju na računu.

„Izvodi o prometima po računima su kontinuirani; korisnik Pantheona ne mora čekati sutra kako bi knjižio promjene po računima koje su se dogodile danas. Svaka stavka prometa se kontinuirano bilježi u računovodstvenom programu u trenutku kada je nastala“.

Kako su isključili sami sudionici ePoslovnog doručka, usluga je posebno korisna knjigovodstvenim servisima ili odjelima računovodstva tvrtki jer mogu automatski dobivati informacije o prometu po računu i knjižiti nastale promjene ili ih povlačiti u računovodstveni program na svoj zahtjev.

Aktivacijom usluge, sami biraju dinamiku zaprimanja podataka o promjenama po računima; čak i u stvarnom vremenu mogu pratiti platni promet subjekata kojima vode financijsko poslovanje.

„Pojednostavljeno, zahvaljujući implementaciji usluge iniciranja plaćanja, sve svoje obaveze možete plaćati odmah nakon knjiženja iz računovodstvenog programa. Kroz uslugu informiranja o računu možete automatizirati dohvat izvoda, dohvat balansa računa ili dohvat svih transakcija u stvarnom vremenu u vaš računovodstveni program“, naglasio je Mihalčić.

Digitalno potpisujem

U Sky Officeu puno se govorilo se i o važnosti zelene tranzicije; pred Hrvatskom je obveza provedbe digitalnu transformaciju gospodarstva, počevši s mikro, malim i srednjim kompanijama koje čine čak 98 posto tržišta.

„Digitalna transformacija počinje prvim korak, a to je digitalni potpis. Većina punoljetnih građana ima na raspolaganju napredni elektronički potpis u svojoj eOsobnoj iskaznici, samo ih treba potaknuti i ohrabriti da ga aktivno počnu koristiti kao sigurnije i jeftinije rješenje, neizostavno u digitalnom poslovanju“, zaključio je Domagoj Mihalčić te pozvao okupljene da ga i sami počnu aktivno koristiti i postanu dijelom pokreta „Digitalno potpisujem“ .