Inovacija ePlati predstavljena zadarskim poduzetnicima

eplati

Zadarski poduzetnici u četvrtak su se okupili na poslovnom doručku u Hotelu Kolovare kako bi razmijenili iskustva i prikupili nova saznanja o primjeni digitalnih rješenja u poslovanju s ciljem povećanja konkurentnosti.

Doručak je organizirao najveći privatni informacijski posrednik za razmjenu eRačuna, tvrtka Elektronički računi, a okupljeni su iz prve ruke, na praktičnim primjerima, vidjeli kako funkcionira  fintech inovacija koja je na tržište stigla pod nazivom ePlati.

Elektronički računi, kao licencirani pružatelj platnih usluga, pod tim su brendom ponudili dvije temeljne platne usluge proizašle iz PSD2 direktive; uslugu iniciranja plaćanja (PIS– Payment Initiation Service) i uslugu informiranja o bankovnom računu (AIS – Account Information Service).

Za poslovne subjekte u Hrvatskoj to znači da danas mogu plaćati račune bez internetskog bankarstva i automatski zaprimati podatke o promjenama po bankovnim računima direktno u računovodstveni program.

Integracija u gotovo 450 računovodstvenih programa

Kako bi to ostvarili, Elektronički računi započeli su integraciju usluge u 445 računovodstvenih programa i poslovnih rješenja koja čine infrastrukturu mojeRačun mreže, čime su najavili jednostavnije korištenje financijskih usluga u Hrvatskoj.

Kako možemo plaćati bez upotrebe internetskog bankarstva i dohvaćati izvode u stvarnom vremenu direktno u računovodstveni program, zadarski poduzetnici imali su prilike vidjeti na primjeru plaćanja, odnosno povlačenja izvoda u računovodstveni program Synesis.

„Kroz uslugu iniciranja plaćanja ePlati (PIS) poslovni subjekti obavljaju sva plaćanja kroz jedno sučelje računovodstvenog programa. Takva mogućnost dostupna im je neovisno o tome koriste li jednu ili više poslovnih banaka jer su sve banke u Hrvatskoj povezane za korištenje usluga PIS i AIS. Račune se može platiti pojedinačno ili skupno, zadavanjem jednog naloga s više stavki, pri čemu datum izvršenja naloga može biti tekući ili budući“, okupljenima je pojasnio Domagoj Mihaličić iz tvrtke Elektronički računi.

Računovodstvo u stvarnom vremenu

Inovativnost usluge ePlati posebice dolazi do izražaja kada je riječ o usluzi dohvaćanja informacija o stanju računa ePlati (AIS) jer poduzetnici mogu u stvarnom vremenu pratiti promjene po poslovnom računu u svom računovodstvenom programu.

Primjenom usluge ePlati (AIS), korisnik ne mora ulaziti u internetsko bankarstvo kako bi provjerio uplate ili skidao i knjižio izvode, nego sve podatke automatski zaprima direktno u računovodstveni program.

Poduzetnicima za ePlati (AIS) ne treba internetsko bankarstvo niti moraju integrirati poslovni softver s bankarskim sustavom jer usluga povezuje sve poslovne banke klijenta i automatski povlači informacije o prometima na sučelje njihovog računovodstvenog programa.

„Usluga ePlati (AIS) posebno je korisna knjigovodstvenim servisima ili odjelima računovodstva tvrtki jer mogu automatski dobivati informacije o prometu po računu i knjižiti nastale promjene ili ih povlačiti u računovodstveni program na svoj zahtjev“, istaknuo je Mihalčić.

Ovlaštenje vanjskom knjigovodstvu

Pojednostavljeno, dodao je Mihalčić, poslovni subjekti više ne rade u prošlosti, knjižeći danas poslovne promjene nastale prethodnoga dana, nego u svakom trenutku znaju točan iznos s kojim raspolažu na svim bankovnim računima i to u poslovnom rješenju u kojem knjiže nastale promjene.

„Za tvrtke koje koriste vanjsko računovodstvo to je znatno rasterećenje jer ne moraju paziti jesu li na vrijeme dostavili izvode, nego mogu ovlastiti računovođu da automatski zaprima informacije o promjenama po njihovim bankovnim računima u svoj računovodstveni softver“, doznali su zadarski poduzetnici.

Digitalna rješenja za moderno poslovanje

Ulaskom 2013. godine na tada nepostojeće tržište eRačuna, danas najveći privatni informacijski posrednik započeo je razvijati i ostale knjigovodstvene isprave u digitalnom obliku. Ideja je bila omogućiti mikro, malim i srednjim poduzetnicima ono što su velike kompanije već imale, a to je digitalna razmjena dokumenata.

U proteklih deset godina inovirali su desetke usluga koje su, korak po korak, izbacile papir iz poslovanja brojnih tvrtki u Hrvatskoj te pokrenuli projekte kao što je „Digitalno potpisujem“ kojim nastoje popularizirati primjenu elektroničkog potpisa u poslovanju.

Razvili su mojDMS kroz koji tvrtke jednostavnije razmjenjuju dokumente među odjelima i s vanjskim partnerima te potpisuju i odobravaju „poslovne papire“ čak i kad su zaposlenici izvan ureda.

Kroz brojne radionice, webinare i seminare educirali su računovođe, menadžere i druge ključne zaposlenike kakopravilno potpisivati, likvidirati i odobravati digitalne dokumente.

Promoviranje bespapirnog poslovanja i primjena tehnoloških rješenja i danas su im u fokusu, a kroz poslovne doručke u suradnji s partnerima, nastavljaju educirati poduzetnike o primjeni digitalnih rješenja u poslovanju s ciljem povećanja konkurentnosti.

Poslovni doručak u Zadru održan je uz potporu Telemach Hrvatska, a zahvaljujući AKD-u sudionici su imali mogućnost educirati se o korištenju elektroničkog potpisa ugrađenog u eOsobnu iskaznicu te na samom događanju zatražiti i njenu aktivaciju.

Svim sudionicima poslovnog doručka omogućeno je i mjesec dana korištenja usluge ePlati bez naknade.

eplati
eplati
eplati